Tweede kerstdag in zwembroek... - Reisverslag uit Kending, Taiwan van Marco Poecke - WaarBenJij.nu Tweede kerstdag in zwembroek... - Reisverslag uit Kending, Taiwan van Marco Poecke - WaarBenJij.nu

Tweede kerstdag in zwembroek...

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

26 December 2016 | Taiwan, Kending

Vandaag hebben we onze eerste volledige dag hier in Kenting, Taiwan gehad.
Er zijn hier in het hotel maar weinig westerlingen, buiten ons heb ik er een stuk of 3 geteld. Alle 3 mannen, wel met een aziatische wederhelft.
De rest van de gasten is allemaal aziatisch.
Het ontbijt is prima, van chinees ontbijt met noedels via eieren met spek en worstjes naar boterhammen met pindakaas.
De kerststol ontbreekt hier helaas op de kaart.
Na het ontbijt hebben we onze zwembroeken aangetrokken en zijn we lekker het zwembad ingedoken.
Van verwarmde baden hebben ze hier nog nooit gehoord dus dat was wel fff wennen.
Het zonnetje scheen heerlijk en na drie uurtjes was ondergetekende zo rood als de taiwanese vlag.
Tijd om maar weer een shirtje aan te trekken en even een beetje uit de zon te blijven.
Na nog even aan het strand te zijn geweest en de omgeving onveilig te hebben gemaakt hebben we wat te lunchen gescoord om vervolgens lekker uit te buiken en even wat weg te dommelen....het zal de leeftijd wel zijn.

Om zeven uur werden we opgehaald door Ally om seafood te gaan eten.
Twee jaar geleden ben ik daar ook al geweest, Nicole lag toen met een knallende taiwanese migraine in de hotelkamer.
Ze baalde er toen ontzettend van dat ze er niet bij kon zijn, ik heb haar toen beloofd dat we weer daar zouden gaan eten als we weer in Kenting zouden zijn....en nu was het dus zover.
We mochten voor in het restaurant aangeven wat we wilden hebben, en zelfs ook aanwijzen in de grote bakken.
We hebben vis aan laten rukken, gamba's, krab, een soort van mosselen, nasi met stukjes garnaal, noedels, verschillende soorten groente...het was weer overheerlijk!
We zijn over de nightmarket weer terug naar het hotel gelopen, de rest is nu aan het pingpongen/videogamen* (doorhalen wat
niet van toepassing is) in de kelder van het hotel.
En ik...ik zit in de lobby mijn stukje te tikken onder begeleiding van de pianoklanken van onze Taiwanese hotel-Wibi.
Nog nagenietend van vandaag, van het sfeertje, van de mensen, van het land...
Het is en blijft een geweldig land, Taiwan heeft echt mijn hart gestolen.

Ik ga slapen, de rest zal ook wel uitgepingpongd zijn...

Trusten, morgen weer meer....

• 26 December 2016 - 16:00

Dagmar & Vo:

Haha de Taiwanese Wibi staat ook nog in ons geheugen gegrift! Hoe later het werd, hoe harder hij ging spelen!

• 26 December 2016 - 16:02

Dagmar & Co:

Slaap lekker en morgen gewoon weer fijn verder met genieten!

• 26 December 2016 - 22:34

Monique:

Leuk om dat allemaal zo te lezen en met de foto's erbij kunnen we ons dan een beeld daarvan vormen!! Wij hebben gegeten in de Berglaan. Daar was het ook heerlijk, we hebben een gezellige avond gehad.
    Het is hier nu 22.34 uur, wij gaan nog niet naar bed. We wensen jullie een goede nachtrust, slaap lekker. XXX

• 27 December 2016 - 14:45

Esther Maassen:

Hallo allemaal,

Leuk om je verhalen weer te lezen, veel plezier jullie!

• 27 December 2016 - 15:19

Nettie Van Loon:

we genieten van je verslag.je kunt het zo leuk brengen. veel plezier allemaal