Pingpong, scheuren en Thais voedsel... - Reisverslag uit Kending, Taiwan van Marco Poecke - WaarBenJij.nu Pingpong, scheuren en Thais voedsel... - Reisverslag uit Kending, Taiwan van Marco Poecke - WaarBenJij.nu

Pingpong, scheuren en Thais voedsel...

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

27 December 2016 | Taiwan, Kending

Vandaag was het nou niet bepaald zwembadweer.
De temperatuur was goed, maar het was bewolkt met af en toe een druppel regen.
En je waaide hier zo ongeveer uit je hemd.
We hebben eerst op ons gemak een ontbijtje naar binnen gewerkt, nou ja...op ons gemak.
We zijn nog steeds min of meer een toeristische attractie en vooral als ik een chinees ontbijt naar binnen zit te werken met stokjes.
Bevalt me trouwens best, noedels en groenten in plaats van boterhammen.

Na het ontbijt zijn we naar het kinderspeelparadijs in de kelder van het hotel gegaan.
Rare plaats trouwens...kan me nog herinneren dat er jaren geleden iemand in België ook een "kinderspeelparadijs" in z'n kelder had...maar we wijken af.
De kelder van het hotel is ingericht om de grote en kleine kinderen te vermaken met biljart, tafeltennis, videospelletjes, voor de kleinsten wat klauterapparatuur enz.
Dus waren papa en mama zo ongeveer de hele ochtend de sigaar om met de jeugd te tafeltennissen of zoals ze het in het chinees zeggen, ping pongen... :-)
De inhoud van de portemonnee werd weer geleegd in de videogames en airhockey tafels maar goed...
Alles om ze maar bezig te houden, anders gaan ze elkaar bezighouden en dat loopt bij ons in 99 van de 100 gevallen iets minder gezellig af.

Na de lunch (jawel...noedels en sushi!) werden we opgehaald door Ally en Miss O. om te gaan karten, oma bleef in het hotel.
Even buiten Kenting liggen een aantal outdoor kartbanen. Het was nog even spannend of het weertechnisch wel zou gaan lukken, want af en toe vielen er wel wat druppels.
Maar eenmaal bij de kartbaan aangkomen was het kurkdroog. Het bleek dat Ally en Miss O. stiekem ook wel een stukkie in zo'n kart wilden scheuren dus die deden lekker mee.
Zo'n 10 minuten de Max Verstappen uithangen is hier ongeveer de helft goedkoper dan bij ons.
We startten één voor één met zo'n 10 seconden ertussen, Mika als eerste, ik tweede, enzovoort...
Ik heb dat pedaal zo ongeveer door de bodem heen getrapt, maar Mika heb ik niet meer in kunnen halen.
Die is alles en iedereen voor gebleven.
Terug in het hotel hebben we met z'n allen inclusief oma nog een lekker bakkie gedronken.

Voor het diner zijn we "de stad" *kuch* in gegaan en bij de Thai terecht gekomen.
Daar hebben we met handen en voeten op goed geluk wat gerechten van de kaart besteld en dat pakte gelukkig ook nog goed uit. Zelfs de rauwe garnalen... Rauwe garnalen? Yep, en die waren me een potje lekker.
Ik weet niet wat ze er verder mee uitgespookt hadden maar ze waren rauw en overheerlijk!
Eigenlijk was het allemaal lekker.
Ook hier hadden we de nodige bekijks, de dame van de bediening die na het afrekenen mee terug naar de tafel liep was helemaal gecharmeerd van Mika en vond hem een "handsome boy".
En Nicole vond ze beautiful! Ja, ze had wel smaak, die Thaise...
Na het eten zijn we nog even gezellig over de nightmarket gewaaid, want lopen ging bijna niet.
Mika en ik zijn nog even doorgewaaid naar onze plaatselijke koffiedealer om een bakkie te halen voor op de hotelkamer.

Morgen gaan we naar The National Museum of Marine Biology and Aquarium, maar ze kennen ons daar nog van twee
jaar geleden dus wij mogen gewoon aquarium zeggen.
Het wordt hier morgen Hollands weer met Taiwanese temperaturen dus perfect om daarheen te gaan, lekker visjes aaien.

Ik spreek jullie morgen weer, trustennnnnn!


  • 27 December 2016 - 16:56

    Dagmar & Co:

    Dat kinderspeelparadijs he, daar zijn wij niet eens naar toe afgedaald! Was misschien maar beter ook haha! Veel plezier morgen bij de visjes, gegarandeerd een geslaagde dag! Liefs van ons

  • 27 December 2016 - 20:50

    Monique:

    We zitten er al naar uit te kijken naar dat verslag van jullie dag daar. Die rauwe garnalen, ik heb de foto gezien...lijkt me niet zo smakelijk, maar als het voor me stond zou ik er toch wel van proeven. Ik ben niet zo van "wat de boer niet kent......"!
    Ik kan me de beelden nog herinneren van twee jaar geleden in dat aquarium, het moet daar prachtig zijn. Dus veel plezier!!
    Groetjes van opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 19 Dec. 2016
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 12031

Voorgaande reizen:

23 December 2016 - 06 Januari 2017

Back to Taiwan

Landen bezocht: